Thursday 12 October 2017

Forex Handlare Goldman Sachs


Steven Cho: Topp Goldman Sachs Forex Trader Exiting Bank Goldman Sachs har tappat sin toppexporthandlare Steven Cho som går i pension från banken Reuters Senior Goldman Sachs valutahandlare Steven Cho lämnar USA: s investment banking giant. Cho är en partner hos Goldman Sachs och leder upp bankernas spot - och valutahandel med större utländska valutor. En källa på banken bekräftade Cho är att lämna. Goldman Sachs avböjde IBTimes UKs begäran att kommentera. Enligt Reuters drar Cho tillsammans med Leland Lim, Goldmans medordförande för makrohandel för Asien, med undantag för Japan. Wall Street Journal sa Cho nekade att kommentera när han kontaktades direkt. Cho gick med i Goldmans London Office 1996 efter att ha börjat som valutahandlare två år tidigare på Citibank. Han flyttade till Goldmans New York kontor 2001. Den globala valutamarknaden, som är värd 5tn (3,1 miljarder kronor) i daglig handel, kommer under större granskning från finansiella tillsynsmyndigheter, med misstänksamhet att de har manipulerats. Flera av Goldmans-rivaler har avstängt eller avskedat seniorexportpersonal, inklusive Barclays, HSBC, RBS, Citi, JPMorgan, Standard Chartered och Deutsche Bank som reglerande sonder som sträcker sig från USA, till Europa till Östasien. Innan nyheten bröt om Goldmans Cho framkom att Citis Global Foreign Exchange, Anil Prasad, kommer att lämna investeringsbanken i mars. Källor berättade för IBTimes UK hans avgång är helt orelaterad med de globala utredningarna av potentiell manipulation av valutakurser. Ingen från Goldman Sachs har blivit suspenderad eller avskedad och det finns inget att föreslå Chos eller Lims utgångar är relaterade till regulatoriska sonder. Efter mediaspekulationen bekräftade Storbritanniens finansdirektiv att det undersöker valutamarknaden efter förslag att det kan ha varit försök att manipulera det av några av världens största finansinstitut. Varje dag ändras omkring 5tn händer på världens valutamarknad. Det är den största marknaden i det finansiella systemet. Amerikanska, schweiziska och Hongkong-regulatorer rapporteras ha lanserat egna undersökningar om påståenden om valutamarknadsmanipulation. Vi kan bekräfta att vi genomför undersökningar tillsammans med ett antal andra organ både i Storbritannien och utomlands i ett antal företag som rör handel på valutamarknaden (valutamarknaden), säger en talesman för FCA. Som en del av detta samlar vi information från ett brett spektrum av källor, inklusive marknadsaktörer. Våra utredningar är i ett tidigt skede och det kommer att vara dags innan vi fattar slutsatsen om det har förekommit någon oegentlighet som leder till verkställighetsåtgärder. Vi kommer inte att kommentera vidare på våra undersökningar. Jag deltog vid Högskolan i London (UCL) där jag läste statistik och ekonomi. Under universitetet utvecklade jag ett stort intresse för finansmarknaderna från några av de moduler som jag hade studerat. Mitt intresse stod också av familjemedlemmar som var i branschen. Efter att ha utfört lite mer forskning i handeln insåg jag snabbt att det kan vara en mycket givande karriär, både ekonomiskt och personligt. Det var den typ av karriär jag letade efter. Under sommaren efter mitt första år på universitetet slutade jag att det var en bra tid att lära mig mer om den potentiella karriär jag letade för att komma in i. Jag hittade mig själv att samla information från internet och kom över en kurs som lärde mig grunderna om de finansiella marknaderna och hur man handlar dem. Jag fick jobb på Marks and Spencers och sparat under några månader så att jag kunde hämta medel för att delta på kursen. Under kursen blev jag knuten till handel och tittade tillbaka, det var den bästa investeringen jag någonsin har gjort i mitt liv. Jag byggde upp ett bra förhållande med tränaren som hjälpte mig att få lite obetald arbetslivserfarenhet hos ett börsmäklare. Efter sommaren kände jag mig säkert till att handeln var det område jag ville gå in i, och jag hade nu en bra grund att bygga på i min strävan att bli en näringsidkare. Jag öppnade ett demokonto med en mäklare där jag kunde handla levande marknader men inte med riktiga pengar. Detta hjälpte mig att förstå marknaderna och lade också några av de begrepp som jag hade lärt mig under kursen i praktiken. Jag läste vad jag kunde om marknaderna och såg hur det påverkade dem. När mitt förtroende ökade, lånade jag lite pengar från min far och började handla riktiga pengar på sidan medan jag studerade. Jag tycker att detta var av största vikt, eftersom att göra och förlora riktiga pengar hjälpte mig att öka min handel mycket snabbare, eftersom jag fokuserade mer nu när pengarna var riktiga. Nästa steg jag tog var att börja ansöka om handelspraktik hos de stora investeringsbankerna att genomföra under följande sommar. Efter att ha skrivit oändliga sidor om mina styrkor och svagheter för ansökningarna började jag få några gynnsamma svar från bankerna för intervjuer. Det sägs att i genomsnitt för varje handelspraktikroll hos en bank får de cirka 2000 CV. Jag visste att jag var tvungen att stå ut. Jag kommer aldrig att glömma den första intervjun jag hade. Som ni kan föreställa mig var jag väldigt nervös. Jag vet inte vad som kom över mig, men när regissören frågade mig varför jag vill vara en näringsidkare svarade jag genast och säkert eftersom jag vill köra en Ferrari. Självfallet var det inte det svar han förväntade sig, och när jag blev avvisad för rollen, inte svaret jag hoppades på heller. Jag fann mig själv gå igenom många första intervjuer vid några av bankerna, vilket hjälpte till att bygga mitt förtroende och förbättra min intervju teknik. Jag känner när du ansöker, det är ett nummer spel, så sluta inte bara på några. Också, du måste verkligen se till att du undersöker rollen vid banken och går in beväpnad med god kunskap om det. Jag minns fondly dagen i februari 2002, när jag var i datorrummet på universitetet något hängde över från förra natten, att jag fick ett mail från en person med ett mail som slutade i gs. Som jag visste att GS stod för Goldman Sachs, öppnade jag det och bad att jag hade accepterats för en intervju. Till min glädje hade jag varit. Jag tillbringade de närmaste veckorna förbereda mig för intervjun genom att memorera mitt CV och ansökningsblankett, läsa FT varje dag och behålla min handel, så att jag kunde visa en större förståelse för marknaderna. Jag gick in på Goldman Sachs kontor på Fleet Street, och visste genast att det var här jag ville vara. När jag väntade i mötesrummet ökade fjärilarna i min mage till den punkt där jag trodde att det fanns en kunglig rumble som ägde rum. Jag hörde några fotspår och sedan gick någon från Human Resources och intervjuade mig om mitt CV och resultat. Efter 30 minuter lämnade hon och skickade en näringsidkare för att prata med mig. Den här brash killen gick sedan in med en klocka större än Big Ben och frågade mig vad min åsikt är på marknaden. Ingen hej eller något. Jag pratade med honom om den handel som jag hade lagt på mitt handelskonto. Han var djupt intresserad av det och ville förstå min logik om varför jag hade lagt handeln. Jag förklarade och var tyst säker när han uppgav att han var orolig att jag skulle komma in och ta sitt jobb. Jag trodde snabbt att han uppenbarligen skojade. Jag lämnade sina kontor den kvällen efter att ha blivit tillsagd att inte ringa dem, men att de kommer att ringa mig. Jag fick aldrig ett samtal under nästa vecka och började oroa sig för att jag inte hade kommit igenom. Följande måndag fick jag ett samtal med angivande att jag hade lyckats och fortsätter till nästa omgång där jag kommer att få 8 intervjuer. När jag lade ner telefonen var jag glad men jag visste att jag var tvungen att börja förbereda mig. Jag återvände till deras kontor på torsdagen och möttes av samma HR-kvinna som jag träffat i min första omgångsintervju. Hon gick mig in i ett mötesrum, där hon följdes noga av chefen för valutahandeln. När han gick in, passerade han en tennisboll till mig och sa att det var en apelsin, ät den. Jag trodde att detta var en av de mest bisarra intervju tekniker jag hade stött på Jag trodde jag måste göra en av 2 saker. Ät tennisbollen för att vara artig eller komma ut med ett bra svar. Lyckligtvis för min mage valde jag det andra alternativet. Jag passerade bollen tillbaka till honom och sa att Om det är en apelsin, kan du skala det åt mig. Tystnad i rummet möttes av skratt från honom, och jag visste att jag hade gjort ett bra första intryck på honom. Vi pratade om marknaderna och allt gick bra liksom de övriga 7 intervjuerna. Jag fick ett samtal strax efter att jag lämnade kontoren och blev inbjuden till en utvärderingsdag. I det här ögonblicket var mina tankar, Fler intervjuer jag redan hade 9 Bedömningsdagen är där jag också träffade de andra kandidaterna för rollerna. Jag var chockad över att inse att de var från universitet som Harvard, Stanford, OxfordandCambridge. I slutet av dagen, efter att ha gjort några gruppövningar, presentationer, tester, intervjuer mm, kände jag mig utmattad, men kände att jag hade gjort mitt bästa. Jag ringde 2 dagar senare och erbjöds en sommarutbildning på FX Trading desk i 10 veckor. Tjäna 700 per vecka. Det kände mig som om jag var miljonär Senare fick jag veta att det som hjälpt mig att få rollen var det faktum att jag hoppade av sidan med erfarenheter och visat passion för att vara en näringsidkare. Eventuella erfarenheter och utbildningar är viktiga och kommer att hjälpa dig på din väg att bli en näringsidkare och nuförtiden när företag söker yrkesstudier såväl som akademiska har de erfarenheter jag hade tagit mig igenom från kursen till den levande handeln betalat. Jag tillbringade sommaren vid Goldman Sachs och förstod hur banken fungerar och vad handlarna gör. Jag var uppsatt många projekt och tillbringade min tid att lära av några av de bästa handlarna i världen. Praktikplatsen var en tvåvägsintervju. Det var en utmärkt möjlighet för mig att se om jag ville göra den här rollen vid den här banken och ett bra tillfälle för Goldmans att se om de ville anställa mig. Jag hittade mig själv att komma till mitt skrivbord för7am och lämnade at7pm. Jag gav det mina alla och skulle inte förändra erfarenheten för någonting. I slutet av praktikplatsen erbjöds jag en heltidskandidatposition vid framgångsrik avslutning av min examen, där jag skulle gå med i FX-handelsdisken i London, med 6 veckors träning i New York. Jag var över månen, och det tog verkligen trycket lite under mitt sista år, så att jag kunde koncentrera mig på mina studier, för att se till att jag fick minst 2: jag behövde. Jag ser tillbaka, det viktigaste jag insåg är att ingen av detta skulle ha varit möjligt utan den träning och arbetslivserfarenhet jag fick sommaren 2001. Det kan ha, men att göra saker jag gjorde förbättrade kraftigt mina chanser. Jag var proaktiv om det och det fungerade för mig. Det är ännu viktigare idag med det ekonomiska klimatet då det var så att se till att du har något som kan få dig att sticka ut och prata om intervjuer med potentiella arbetsgivare. Nästa månad kommer jag att ge en inblick i min karriär och min resa från när jag började examensprogrammet hos Goldmans att bli en av de största valutahandlare i London vid 25 års ålder som handlade med japanska boken. Om du vill lära dig mer om kurser som erbjuds eller att öppna ett demokonto för att utöva din handelsförmåga, vänligen klicka på länkarna nedan. Hur Goldman Sachs gör pengar på sina topphandlare efter att de har slutat säger Goldman Sachs är nr 1 bland bankerna vid kanalisering av kundkontanter till topphandlare. Chip SomodevillaGetty Images Goldman Sachs, en av de mest lönsamma bankerna i Wall Street, har funnit ett sätt att tjäna pengar på sina stjärnhandlare, även när de lämnade företaget i kölvattnet av finanskrisen. Goldman (tillsammans med andra stora banker) måste fortfarande hitta en möjlighet att tjäna pengar på ex-star-handlare. Så det lade sina stjärnor till sina egna hedgefondsplattformar, vilket låter Goldman samtidigt tjäna avgifter från värdefulla kundrelationer och tjäna pengar från hedgefondsförvaltare som slutade att starta egna medel. Men låt oss gå tillbaka en sekund. Goldman Sachs handelsdiskar en gång drivit massiva vinster för investeringsbanken - men det förändrades när regulatorer började tvinga bankerna att ringa ner risk och inledde Volcker-regeln som förbjuder proprietär handel. Som ett resultat sa en näringsidkare som brukade arbeta hos Goldman att, efter krisen, det fanns en överflöd av talang, vilket ledde till att några av bankernas bästa tjänstemän lämnade för att starta sina egna hedgefonder. Människor sprang för utgångarna, efter att ha insett finanskrisen skulle det hindra bankernas lönsamhet, liksom lönen. sade en ex-Goldman handlare. Den näringsidkaren har sedan dess lanserat sin egen fond. Men han upprätthåller ett förhållande med Goldman Sachs. Många ex-Goldman-handlare gör, sa han, när de splittrade sig från banken. Och det är precis som banken sannolikt vill ha det. Goldman svarade inte på förfrågningar om kommentar för den här berättelsen, ex-Goldman-näringsidkaren pratade med Business Insider under förutsättning att han, liksom hans hedgefonds, inte namngavs, eftersom han inte var behörig att diskutera sin marknadsföringsrelation med banken . Tala på SALT-konferensen i Las Vegas förra veckan, men Howard Nifoussi, som tjänar som vicepresident för alternativa investeringar i bankernas investeringsförvaltningsavdelning, berättade för deltagarna att hans team under de senaste sex åren har ökat från noll till 19 personer som den kopplade Goldmans toppkunder med hundratals ledande hedgefonder. Det finns en avgift som överensstämmer med Goldmans-anslutningar - men banken avslöjar inte vad det gör för att koppla kunder med hög nettovärde till hedgefonderna som drivs av sina tidigare stjärnhandlare. En annan källa, som konkurrerar med Goldman för kundkrets (och för tillgång till samma fonder som den stora banken) sa att Goldman är nummer ett när det gäller sin räckvidd till hundratals hedgefonder samt handelarnas talang. Men källan säger att de inte kommer att göra så mycket som de skulle ha, om Goldman fick använda säkringsfonder på egen balansräkning. Förra året var Goldman Sachs handelsintäkter mindre än hälften vad det var 2009. Vad var en gång nästan 22 miljarder i årlig räntehandel minskade till mindre än 9 miljarder kronor. Det var en brant nedgång för vad en gång var toppbankernas största affärsverksamhet. Goldman är inte ensam: I kölvattnet av finanskrisen lanserade många andra Wall Street-banker hedgefondsplattformar som betjänade ett antal eller syften för alla inblandade. Vid SALT gick Nifoussi på hedgefondens diskussionspanel av banker från Deutsche Bank och Morgan Stanley. För investerare tillåter bankens hedgefonder plattformar att köpa till hedgefonder med mindre pengar än vad som skulle krävas (1 miljon eller mer, vanligtvis). Fångsten är att de redan måste ha minst 25 miljoner investerade i banken, åtminstone i Goldmans fall. För banker utnyttjade de möjligheten att fånga intäkter på avgifter till hedgefonder som startades av sina flyktiga stjärnor - en pittans jämfört med vad bankerna kunde ha gjort för att driva större handelsdiskar, som de hade före krisen, men en topplinje seger, ändå. De behöver ersätta de intäkterna från de företag som banken har blivit avskuren från av tillsynsmyndigheter, säger ex-Goldman-näringsidkaren. Få det senaste Goldman Sachs aktiekursen här. NU WATCH: Detta är en av de farligaste delarna av Chinas Great Wall

No comments:

Post a Comment